Online casino’s zijn natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe manieren en plaatsen om reclame te kunnen maken voor de spellen die zij aanbieden. De afgelopen jaren was deze reclame in de meeste gevallen vooral gericht op het aantrekken van nieuwe poker spelers. Maar, de laatste tijd zijn ook andere online casino games veel populairder geworden. Hoewel poker nog steeds het meest gespeelde online casinospel is, is het aantal gebruikers van andere populaire online casino spellen, zoals blackjack, bingo en natuurlijk roulette sneller aan het stijgen dan het aantal nieuwe pokergebruikers. De grote verdienste van poker is dus dat de populariteit van het spel ook andere casino spellen populairder heeft gemaakt.
Online casinos zijn inmiddels in veel landen gewoon mainstream geworden en steeds meer landen zijn bezig hun wetgeving aan te passen om online kansspelen te legaliseren. Ook in Nederland zijn ze al een tijdje bezig met een wetsontwerp dat dit mogelijk moet gaan maken. Dat online casino’s meer mainstream geworden zijn blijkt wel uit het feit dat zij op steeds meer plaatsen reclame mogen maken. Er zijn inmiddels al voetbalteams die gesponsord worden door online casino’s en nu heeft ook Facebook toestemming gegeven aan online casino’s om reclame te maken op het veel gebruikte social network.
Facebook is de laatste tijd opzoek naar manieren om hun winst te vergroten, zeker nu zij ook concurrentie ondervinden van Google, dat onlangs een eigen social network is gestart. Nu heeft Facebook dus de weg open gezet voor het maken van reclame voor online casino’s. Het is niet goedkoop om een advertentie op Facebook te zetten, maar het bereik is natuurlijk enorm. Het zal een online casino zo’n dertigduizend dollar gaan kosten om reclame te mogen plaatsen bij Facebook. Er schijnen ook al gesprekken te zijn om speciale casino apps voor Facebook te ontwikkelen in de trant van andere pokerapps, ook een roulette Facebook app is hierbij één van de opties die besproken worden.